Sensuri – Expoziţie de grup – Daniela Frumuşeanu, Georgeta Hlihor, Maria Manceanu Bogatu, Mihai Hlihor, 02 septembrie 2022 ora 13:00, Centrul Cultural „Ionel Perlea”.

DANIELA FRUMUŞEANU
Născută la 11.VII.1961, localitatea Bacău, judeţul Bacău; Institutului de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu” Bucureşti, Facultatea de Arte Decorative (specializarea Tapiserie-Imprimeuri, anul 1984, clasă profesor Ecaterina Teodorescu-Humă).
Din anul 2007 doctor în Arte Vizuale, Universitatea Naţională de Arte-Bucureşti.
În prezent, conferenţiar universitar doctor la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, Facultatea de Arte Decorative şi Design, Departamentul Arte Textile şi Design Textil; specializarea- Tapiserie/Imprimeuri.
Din 2012 până în 2021 Membru Individual al Asociaţiei Muzeelor în Aer Liber din România; din 2010 până în prezent, membră a Asociaţiei Femeilor Universitare din România; din 2010 până în 2021, membră a Asociaţiei Visarta; din 1991 până în prezent, membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România, Filiala Bucureşti, Secţia Arte Decorative.
Activitatea artistică cuprinde:
• 41 expoziţii personale în ţarǎ şi strǎinǎtate: Alba-Iulia,Slobozia 2020/2019; Râmnicu Sărat 2018; Buzău-2018, 1998; Iaşi 2017/2018; Viena/Austria-2017; Viena/Franţa-2016; București-2017, 2016, 2015 (2), 2014, 2013, 2012, 2011, 2009, 2007 (2), 1999, 1995, 1994; Rhode Island/S.U.A.-2014; Câmpulung Muscel-2011; Isili/Sardinia (Italia)-2010, 2008; Otopeni-2010; Siurgus Donigala/Sardinia (Italia)-2009; Isili/Sardinia (Italia)-2008; Geneva/Elveţia – 2009; Kyrenia/Cipru – 2008; Craiova – 2008; Sibiu – 2007 (2); Slatina- 2007; Bârlad- 2002; Bacău– 2009, 1994; 1985.
• peste 300 participări la expoziţii de grup în ţară (naţionale, municipale, bienale, trienale, quadrienale).
• 124 participări la expoziţii de grup cu caracter internaţional.
•organizator şi curator a peste 300 de evenimente artistice cu caracter naţional şi internaţional.

Pentru Daniela Frumușeanu nici o abordare estetică sau tehnică nu are limite atunci când aceasta se află în atenția unei artiste atât de complexe și dornice de înnoire permanentă. Creația sa bidimensională sau tridimensională este posesoarea multor problematici plastice, reperabile în tradiția vizualului, dar redefinite prin conjunctura cromatică și formală, prin tendințe și direcții, care tind spre demersuri avangardiste uneori. Atrăgând atenția prin neconvenționalitatea propusă în materiale știute sau nespecifice artelor decorative, utilizate în contexte vizuale neașteptate, lucrările sale sunt conținătoarele unui cumul de tehnici și de experimente ce conturează o personalitate artistică de o remarcabilă vitalitate. Obiect textil și cărți obiect, panouri decorative, poliptice, instalații artistice, puse în context prin schematizarea unor interogații, gânduri, „spații ale sufletului” și „spații alchimice”, „transfigurări” și „atingeri magice”, „cuvintele care zidesc”, ca să exemplificăm cu doar câteva dintre conceptele puse în practica prin esențializarea ideilor sau prin analiza lor particulară, Daniela Frumușeanu revigorează spațiul artelor decorative prin nenumărate expresivități. Cu ajutorul tapiseriei și imprimeriei, cu alte modalități mixte de regenerare a noțiunilor de mare forță sugestivă, polivalent structurate în același câmp imagistic, Daniela Frumușeanu se remarcă prin atingerea unor expresivități incitante vizual, chiar și atunci când utilizează un minimum de contrast sau stilizări reducționiste ale figurativului ori o inducere spectaculoasă a nonformalului.

GEORGETA HLIHOR
Nascuta : 1962 ianuarie 7, Unirea-Calarasi, Romania.
Membru U.A.P. –Filiala Buzau din 1992
Studii: Institutul de Arte Plastice ,,Nicolae Grigorescu”- facultatra de Arte Decorative, sectia textile, promotia 1985, Bucuresti, prof. Coord. Ileana Balota
Profesor de arte Vizuale la Liceul de Arte „Margareta Sterian” Buzau, Romania
EXPOZITII: 2021- Expozitia filialei UAP Buzau la Roma – Italia; Din 2010 -2020- Miniatura textila – Bucuresti; 2019 – Bienala artelor decorative-Palatul Mogosoaia – Bucuresti; 2021, 2019 – Bienala albastra – Brasov; 2018- Salonul de Arta Decorativa – Chisinau , Moldova; 2013, 2016 – Salonul National de miniatura textila- Galeria ,,Orizont” Bucuresti; 2011, 2020 – Expozitia ,,Carte- obiect” – Iasi, Bucuresti (Palatul Parlamentului); 2008–2009–2011- Salonul de arta decorativa, Muzeul National Cotroceni – Bucuresti; 2006 – Expozitia „Interferences”, Galeria Fayla, Bruxelles- Belgia; 2006-Trienala de Tapiserie– Bucuresti, Braila, Constanta, Craiova; 2006-Trienala Internationala de Broderie – Cluj Napoca; 2006 – Expozitia ,,Traditie si modernitate”- Galeria Fayla, Bruxelles-Belgia; 1997-2000-2003-2013-Saloanele Moldovei- Bacau, Chisinau; 2002- Expozitie de Tapiserie Romaneasca-Venetia, Italia; 2001,2002- Expozitia „Intersalon AJV”-Budejovice, Cehia; 1998-Expozitie de grup- Oudenaarde, Belgia; 1997- Trienala tinerelor talente-Charleroi, Belgia; Expozitii personale : 2014 – Galeria ,,Orizont”- Bucuresti, 2010- Galeria ,,Foisor’’ Palatul Mogosoaia; Bucuresti; 1998-2005-2008-2010 Galeriile de Arta Buzau, 2003- Galeria ,,Dunarea”- Braila, 1999 – Galeria „Caminul Artei”- Bucuresti, 1994- Galeria „Simeza”- Bucuresti

Concepute în manieră modernă, cu o siguranță a gestului atistic și un reper compozițional cu surse în norme și principii de implicare a mijloacelor morfologice, Georgeta Hlihor evocă date ale trăirilor sale în raport cu divinitatea, cu solaritatea, cu muzica sferelor și cu ritmurile universului. Modulând culoarea și grafiile, căutând alte subtilități ale materialelor în fiecare lucrare, fără să înlăture propria sensibilitate, artista își coagulează trăirea estetică în jurul noțiunilor care îi permit să acceadă la o anumită spiritualitate, transmisă nouă printr-o serie de imagini în care tensiunile materiei, liniștea divină și frumusețea omului încrezător în propriul destin, se relevă într-o creație fascinantă, conturând fizionomiile interioare ale artistei. Cromatica sa rafinată și echilibrul centrat pe dinamica elementelor, pe verticalizarea materiei ori pe căutarea unor profunzimi obținute din multiplicarea anumitor elemente, implică un spațiu vizual viu, deliberat cu măiestrie, atât în ceea ce privește tehnica, dar și din perspectiva stilului. Armonia de care este preocupată artista rezultă și din logica propriei maniere de lucru, experiența și talentul spunându-și cuvântul și prin prețiozitățile vizuale create, prin cromatismele care se exaltă între ele și prin expresivitatea implicită.

Maria Mănceanu Bogatu
Născută 17.01.1960
Studii: Liceul de Artă „O. Băncilă” Iași; UNArte București – FADD;
Expoziții personale: 2005, 2010 ,2012, 2016, 2019 Călărași; 2016, 2018 Oltenița;
Expoziții grup: Iași, Cluj, Pașcani, Călărași, București, Slobozia, Râmnicu Vâlcea, Bacău, Buzău, Brăila;
Expoziții internaționale: 2012, 2014 Austria; 2015 Karlovy Vary, Glass Fest Cehia; 2019 Razgrad Bulgaria;
Concursuri internaționale: 2015, 2017 Karlovy Vary și Sazava Cehia;
Premii: 2017 Premiul special al Muzeului de Arte Decorative din Praga.

Artistă care își gândește cu atenție subiectul și care acordă aceeași supremație tehnicilor de prelucare și estetizare a sticlei, Maria Măncianu Bogatu construiește lucrări bazându-se pe un anumit arhetip, fie conceptual, fie vizual. Inspirată din misterele țesăturilor medievale, din frumusețea armurilor și împletiturilor, din amulete și criptograme, din epitrahile și ștergare, pe care le transformă ținând seama de potențele materialului pe care îl stăpânește, aceasta impresionează prin capacitatea imaginativă în stilizarea semnelor. Sticla este un material care se potrivește temperamentului său de a crea plasticități cromatice și grafii, prin abordări dintre cele mai diverse, multe actuale din punct de vedere al mesajului conținut, dar și mai multe aducând în prim- plan admirația pentru vechea nostră spiritualitate. Într-o singură formă, Maria Măncianu Bogatu reperează mai multe compoziții, fiecare cu filosofia ei, dar lăsând să se întrevadă conturul general initial, trecut prin mai multe stadii de sugestie ideatică. În seria de lucrări „Zestrea” observăm naturalețea unei pânze țesute care face falduri parcă în mod natural, ca urmare a suspendării, artista inducând prin tehnica folosită moliciunea materialului, fireasca lui vibrație și catifelare. Fereastra mănăstirească, abordată ca o deschidere către resorturile trăirilor profunde, aura îngerilor sau epitrahilul exaltă prin bun gust, strălucirea și matitatea suprafeței obiectelor, adevărate cadre picturale, prin cromatica puternică și prețioasă. Printre lucrările Mariei Măncianu Bogatu exista discursuri iîn care se face simțită imaginea interioară, nepalpabilă a omului, încărcată de trăiri și credințe.

MIHAI HLIHOR
Nascut: 1958 februarie 20, Baia-Suceava, Romania.
Studii: Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, Facultatea de Arte Decorative, sectia sticla , Bucuresti, promotia 1986.
Membru UAP din 1990.
Presedinte al Filialei Buzau a Uniunii Artistilor Plastici in perioada 1994-2002.
Vicepresedinte al Filialei Buzau a Uniunii Artistilor Plastici 2006-2011.
Initiator si organizator al Bienalei Artelor „Ion Andreescu”1998, 2000, 2002, 2004. 2006, 2008.
EXPOZITII Intre 1986-1989 participa cu lucrari la toate expozitiile Filialei UAP Satu Mare si din 1989 la manifestarile expozitionale ale Filialei UAP Buzau
2003-2022- Salonul sticlei- Bucuresti; Bienala de Arte Decorative „Artefect”- Oradea
2022-Salonul de plastica mica- Braila; 2019- Expozitie de grup –„Artoteca 7’’- Biblioteca Metropolitana -Bucuresti
2019- Bienala artelor decorative- Palatul Mogosoaia- Bucuresti; 2019-2021- Bienala albastra- Brasov
2017-2019- Expozitie de grup, Sala „N. Tonitza” si „Conexiuni” -Sala Victoria, Iasi; 2009-2018- Salonul de arta decorativa- Chisinau- Moldova; 2016- Salonul de arte plastice si decorative-„Temeiuri” – Palatul Parlamentului Bucuresti; 1994-1997- 2009-2013-Salonul artelor decorative, Muzeul National Cotroceni, Bucuresti; 2011- Salonul National de Arta Plastica „Atitudini contemporane”-Itineranta; 2010- Expozitie de arta „Atingeri si semne”, Palatul Parlamentului, Bucuresti; 2007- Expozitie de grup, Centrul Cultural „Ottignies Louvain –la- Neuve’’, Belgia; 2006 –Expozitia „Interferences”, Galeria Fayla- Bruxelles, Belgia si Muzeul de Arta vizuala Galati; 2006- Expozitia „Traditie si modernitate in arta contemporana’’,Galeria Fayla-Bruxelles; 2005-1998- Saloanele Moldovei- Bacau-Chisinau; 2004, 2003- Expozitie de grup „Hexagon Art”- Buzau, Bucuresti; 2001- Expozitia „Intersalon AJV”- Budejovice, Cehia; 1999- Expozitia de Arta romaneasca- Venetia, Italia; 1998- Expozitie de grup- Oudenaarde, Belgia; 1997,1995,1988- Salonul bienal de desen – Arad; 1986-1989- Quadrienala Artelor Decorative, Sala „Dalles”- Bucuresti; 1994-2005, 2008, 2010-2014- Expozitie personala, Bucuresti ,Buzau , Braila.
In perioada 2005- 2022 a realizat trofee pentru concursuri de muzica usoara din Braila si Amara.

Mihai Hlihor conferă conotații mistice sticlei sale, pe care o metamorfozează în volume abstracte statice ori căreia îi imprimă subtil imponderabilitatea. Vibrând lumina, evidențiind partea ei diurnă, trasparentă, dar încercând să-I acorde și greutate prin impunerea matității, a greutății și a dimensiunii ei nocturne, artistrul cercetează culorile și prețiozitățile materialului, care are inepuizabile resurse de exprezivizare, iar exercițiul său de până acum dovedește nu numai o exemplară experiență, ci și comuniunea cu arta sa, osmoza dintre creația și entitatea artistului. Compacte, sub formă de monolit ori cu derogări formale care păstrează masivitatea, lucrările au un conținut inspirat din dialogul artistului cu lucrurile inexplicabile ale lumii, dar și cu cele apropiate ființei sale, relaționată cu divinul. Negativul și pozitivul existential sunt deliberate într-o opera de maturitate, ținută stilistic sub controlul unei direcții de interpretare, care îi aparține. Încărcătură emoțională și senzitivă prezentă în forma șoptită, care își revendică geneza și divinitatea ei, este supusă intensității luminii, descoperită tehnic prin abilitățile de care artistul dă dovadă în urma unui susținut demers plastic. Acest lucru ne arată un Mihai Hlihor care și-a coagulat o viziune a lui, un orizont plastic pentru care legătura cu realul interior este sugestivă și definitorie.

            Ana Amelia Dincă